lördag 24 januari 2009

Marcus Guru

Om man låter sina livsval påverkas av ens idol är det pinigt. Men om man skriver att man inspireras av litteraturen i sina livsval kanske man kommer undan. För bloggar är litteratur.

Idag hjälpte han mig genom ett beslut jag gått och grunnat på en tid. Ett litet livsval där jag plötsligt slapp bli offer för mina egna tomma ord. Även jag kommer att sova gott inatt, Marcus!

Ingen kan få mig att känna mig så banal i skrift så som Marcus Birro kan. Så många gånger har jag tänkt att nu ska jag aldrig mer skriva ett ord till.

Och ingen kan få mig så upplyft, och nu jävlar!, som Marcus Birro.

Jag känner att jag står i skuld till honom, efter allt han givit mig. Så idag var jag tvungen att gå in och beställa böcker av honom, fastän jag inte riktigt hade råd. Jag kommer ju inte att ha mer råd sedan, som han skriver..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar